077-3434443

שתלים דנטליים

מרכז השתלות השיניים הישראלי

שתלים דנטליים – שיקום הפה באמצעות שתלים

שתלים דנטליים הם פתרון טכנולוגי מתקדם לנשירת שיניים ולשיניים חסרות. מהם שתלים דנטליים? איך מבוצע התהליך וכמה זה עולה לנו? בכתבה שלפניכם.

למרות המלחמה בעששת ובמחלות חניכיים ולמרות ההתקדמות הטכנולוגית שקיימת היום לשיקום שיניים הרוסות, רבים מאיתנו מאבדים שיניים וזקוקים לפתרון שיאפשר להם לאכול, לדבר ולחיות את חייהם בנוחות המירבית.

לשמחתנו, כיום יש ברשותנו טכנולוגיה מתקדמת המציעה פתרון מושלם, שבאמצעותו ניתן לטפל בבעיה של שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים. שיקום על גבי שתלים דנטליים הוא פתרון אידיאלי שהרפואה המודרנית מציגה כיום כתשובה לאובדן שיניים.

מהם שתלים דנטליים?
שתל הוא למעשה הפתרון המודרני, הטבעי והנוח למקרה של אובדן שיניים – החל מאובדן שן אחת ועד לאובדן מספר שיניים, או אפילו כל השיניים בפה. שתל דנטלי הוא מעין בורג סטרילי העשוי טיטניום, שהופך לשורש מלאכותי המחליף את השן החסרה.  במקרה שחסרים מספר שיניים ניתן לבצע מספר שתלים, עליהם ייתמך גשר. כאשר כל השיניים באחת הלסתות חסרות, ניתן לשקם את הפה על ידי שיקום נשלף (תותבות) הנתמך על ידי מספר שתלים המעניקים לתותבות יציבות, או על ידי שיקום קבוע הנתמך על ידי מספר רב יותר של שתלים. 
נתון מעודד נוסף המוכיח את יעילות שיטת ההשתלה הוא שיעור ההצלחה בקליטת שתלים דנטאליים, העשויים טיטניום, הנמדד באחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. 
 
מה כולל תהליך השיקום בעזרת שתלים דנטליים?

תהליך התאמה וקליטה של שתלים דנטליים כולל כמה שלבים עיקריים:

שלב ראשון הוא שלב הבדיקה והאבחנה, בו מקבל רופא שיניים החלטה האם ניתן או לא לבצע את ההשתלה. בשלב זה מבוצעת גם הערכה באם העצם צפופה מספיק ומסוגלת לשאת עליה שתלים דנטליים בצורה נאותה.

השלב השני כולל את החדרת השתל עצמו לעצם הלסת בפעולת ניתוח כירורגי בהרדמה מקומית. למרות שנדמה שמדובר בהליך מורכב – הוא אינו מסובך או כואב יותר מעקירה.

השלב השלישי כולל המתנה של מספר שבועות עד חודשים לבחינת קליטת השתל, בטרם מבריגים עליו את הכתר והשן התותבת. ישנם מרפאות שמדלגות על השלב הזה ומעמיסות את השתל באופן מיידי לאחר ההשתלה. פעולה זו אמנם זוכה לסימוכין רפואיים, אך אינה מומלצת בכל המקרים.

בניית הכתר / השן התותבת והברגתה.


למי שתלים דנטליים אינם מומלצים?
למרות הצלחתן הרבה של שתלים דנטליים בהליכים של השתלות שיניים, הם אינם מומלצים בכל מקרה של שיניים חסרות. הנה כמה דוגמאות להתוויות שאינן הולכות בקנה אחד עם שתלים דנטליים: עצם שאינה מתאימה לשיקום על גבי שתלים, בעיות רפואיות כגון סוכרת, סרטן, או לחילופין עבור אנשים הצורכים טיפול תרופתי קבוע באמצעות סטרואידים, חולי לב המקבלים טיפול באמצעות נוגדי קרישה, מעשנים ועוד.

כמה עולים שתלים דנטליים?
שתל דנטלי איכותי אמור לעלות למטופל בין 3-4 אלף ש"ח. המחיר כולל את השתל ואת התהליך הכירורגי הכרוך בהשתלתו. הוא אינו כולל את מחיר הכתר המשחזר, שמחירו נע סביב 3-6 אלף ש"ח נוספים, בהתאם למיקומו בחלל הפה.

בסיכומו של דבר – עלות שחזור שן אחת על גבי שתל דנטלי אמורה לעלות בסביבות 8-9 אלף ש"ח.
אחת החלופות לשיקום שן בודדת חסרה בין שתי שיניים הוא על ידי קביעת תותבת חלקית, הקרויה גם – גשר. במקרה זה יש להשחיז את השיניים הצמודות לשן החסרה ובמקרים מסוימים אף לבצע בהן טיפול שורש בטרם נוכל לתלות ביניהן שן.  עלות הטיפול במקרה זה נעה בין 10-14 אלף ש"ח.

למה המטופלים שלנו ממליצים עלינו שוב ושוב ושוב..

נכתב על ידי

יוני טולמן

בלוגר בתחום בריאות הפה, כותב על כל מה שחם, קר, וגם על רגישות לחום וקור :)

 
 

 

 

Recent Posts

יש לך שאלה?

אנחנו פה כדי לתת לך תשובות ומהר!

 
 

 

 

Categories