077-3434443

שתלים דנטליים

מרכז השתלות השיניים הישראלי

אלכסון זה אסון? לא כשמדובר בשתלים דנטליים…

אם חשבתם שהחדרת שתלים דנטליים הינה תהליך המצריך המתנה של מספר חודשים עד שתיבנה העצם מסביב לבורג – חישבו שוב. סריקות ממוחשבות ושתלים אלכסונים מאפשרים לכם לצאת עם שתלים דנטליים חדשים ושיקום על גביהם כבר ביום הניתוח.

שתלים דנטליים הם ללא ספק סיפור הצלחה שאיפשר למיליוני אנשים ברחבי העולם לחייך בפה מלא שיניים בריאות ולבנות. החלופה היציבה והמשודרגת לתותבות מוכיחה את יעילותה מזה כמה עשורים ובאחוזי הצלחה גבוהים ביותר: כ-95% מטיפולי החדרת שתלים דנטליים מוכתרים כהצלחה.

יחד עם זאת, נהוג לחשוב שמדובר בתהליך ארוך המצריך מהמטופל להסתובב במשך מספר חודשים עם שיניים נשלפות בפיו. אלא שהפיתוחים האחרונים בתחום, שהגיעו לא מכבר לארץ, מקלים באופן משמעותי על חייהם של מטופלים רבים, היות והם מאפשרים לבטל לחלוטין את המשך ההמתנה לשיניים מודבקות או מוברגות, כפי שמסביר רופא השיניים שביצע ניתוחים רבים בשיטה החדשה:

"עד לאחרונה תהליך החדרת שתלים דנטליים כלל שני שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא בעצם ניתוח המבוצע באזור הלסת – עליונה או תחתונה – אליה מוברגים שתלים שאמורים להחזיק את הכתרים. על גבי השתלים מורכבים פתרונות זמניים כהכנה לשלב הבא. השלב השני מגיע רק אחרי תקופת המתנה של שלושה עד שישה חודשים. זה הזמן הדרוש לעצם להיבנות בין השתלים. השיטה החדשה להחדרת שתלים דנטליים, מאפשרת את התאמת הכתרים למבנים שעל גבי השתלים כבר ביום הניתוח".

איך זה עובד?
"הטיפול החדשני נעשה באמצעות סריקות סי. טי המבוצעות על התותבות ועל הלסת עצמה. המחשב שמקבל את נתוני הסריקות מסוגל לחשב את המיקום האופטימלי של השתלים שיוחדרו בסופו של דבר דרך המודל לשם קיבוע. על בסיס הנתונים הללו נבנית שבלונה מדוייקת של תותבת המכילה מספר חרירים המיועדים לשתלים, בהתאם למספר השיניים החסרות. בשלב הבא רופא השיניים מלביש את השבלונה על גבי הלסת, ובזכות השתלים היא הופכת לקבועה מיד ביום הניתוח, ללא צורך בפתרונות זמניים וללא הזמן הנדרש להתגבשות עצם מסביב לשתל".

האלכסון מכה את הרופאים בתדהמה
פיתוח נוסף של השיטה החדשה פותח בצרפת כבר ב-1982 אך הגיע אלינו רק לאחרונה. מדובר בהשתלה אלכסונית שהצליחה להפתיע את הקהילה המדעית שרובה הייתה סקפטית בנוגע ליעילותה הצפויה. 
הדעה הרווחת בקרב קהילת רופאי השיניים הייתה שצריך להחדיר את השתלים הדנטליים בזווית ישרה וכי שתל אלכסוני ישא על עצמו לחץ גדול יותר מכפי שהוא מסוגל לשאת. עומס יתר כזה, היה אמור לגרום להשתלה להכשל, אלא שהניסיון שהצטבר עד כה מעיד שהרופאים טעו ובגדול. שתלים דנטליים אלכסוניים הוכיחו את יעילותם גם במקרים של מחסור חמור בעצם. בצורה כזו ניתן לשקם על גבי שתלים לסתות אטרופיות לחלוטין ולעגן את השתלים בצורה איתנה ישירות בעצם הקורטיקלית, בניגוד לשתלים רגילים המוחדרים לעצם הספוגית שעל גבי ציר השתל. 

שתלים אלכסוניים – למי זה מתאים?
צריך להפריד כאן ולומר שטיפול החדרת שתלים דנטליים באמצעות סריקות סי. טי מתאים לכל מי שעומד בקריטריונים של טיפול בשתלים דנטליים. יחד עם זאת, טיפול באמצעות שתלים אלכסוניים מיועד רק עבור מטופלים שיש להם מחסור חמור בעצם באזורים מסוימים בפה, ומבטיח עזרה לעגינה איתנה של השתל. 

היכן מומלץ לקבל טיפול שכזה?
"אני ממליץ לכל מטופל לגשת אך ורק למרפאה שרופאי השיניים בה עוסקים באופן קבוע בשתלים דנטליים ואשר יש לה ניסיון בניתוח צילומי סי. טי בצורה מדויקת ובשתלים אלכסוניים" מסביר לנו הרופא, "מעבר לזה, חשוב להקפיד על כך שהטיפול עצמו ינתן על ידי רופא בעל ידע רב והסמכה בנושא. לצורך העניין אין זה מספיק שהרופא המשתיל יהיה מקצוען. בכדי שהטיפול יצליח חייב גם שיהיה נוכח טכנאי שיניים אומן שיתן את התמונה הסופית המדויקת ביותר" הוא מסכם.  

הרופא הינו רופא שיניים כללי העוסק מספר רב של שנים בתחום השתלות השיניים.

למה המטופלים שלנו ממליצים עלינו שוב ושוב ושוב..

נכתב על ידי

יוני טולמן

בלוגר בתחום בריאות הפה, כותב על כל מה שחם, קר, וגם על רגישות לחום וקור :)

 
 

 

 

Recent Posts

יש לך שאלה?

אנחנו פה כדי לתת לך תשובות ומהר!

 
 

 

 

Categories